דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי טכנאי מחשבים - האם ניתן ללמוד לבד או עדיף בקורס 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2883 פעמים ]

תחזוקת מחשבים הינה תחום מקצועי מבוקש ופופולארי- לא חסרים טכנאים בחוץ אולם גם לא מחשבים הנדרשים לתיקונים בשוטף, בין אם מדובר בתיקונים בבית או בעסק- מחשבים הינם מתקן חשמלי אשר נוטה להתקלקל, בנוסף לרכיבים החשמליים ישנם תיקונים והתקנות רבות של תוכנה כך שיוצא שהישראלי הממוצע פונה לפחות פעם בשנה לטכנאי מחשבים על מנת לתקן את המחשב או להתקין רשת. תכפילו זאת במיליונים ותקבלו דרישה לא מעטה.


 עם זאת, לא כל טכנאי מחשבים יכול להציע את מרכולתו לקהל הרחב- התחרות רבה ותמצאו טכנאים רבים, עצמאיים אשר מציעים ביקור חינם, בדיקה ואף תיקון במחיר זעום. חשוב לא לבחור בכל טכנאי ולוודא כי הטכנאי עבר הכשרה מסודרת במסגרת קורס טכנאי מחשבים או הינו בעל ניסיון אמיתי.

כיום, ניתן כמובן עדיין לקבל שירות מקצועי במסגרת מעבדת המחשבים באזור מגוריכם, או זו ממנה קניתם את המחשב אולם היות ולא כל אדם בוטח במעבדה- בטכנאי אשר יתקן את המחשב שלא בנוכחותו, עובדה היא כי רבים יעדיפו פשוט להזמין שירות טכנאי מחשבים פרטי, גם מטעמי נוחות. אפשר ללמוד קורס טכנאי מחשבים בכל מכללה או מוסד כמעט, הקורס נמשך לרוב כמה חודשים וכדאי לבדוק את אחוזי ההצלחה של השתלבות הבוגרים בתעשייה כמו גם את מקור המרצים ומשך התרגולים, החשובים מאוד לחסרי ניסיון היוצאים אל שוק העבודה.

ישנם מכללות המציעות מסגרת לימודים לקורס A+ - הסמכה בינלאומית הנחשבת לא מעט, ללא ספק, אולם אין הכרח לקבל אותה. מה שחשוב הוא בעיקר הניסיון. ישנם אנשים בעלי יכולות דידקטיות מצוינות אשר מעדיפים, אולי ללמוד לקראת תפקיד טכנאי המחשבים באופן עצמאי- דבר זה אפשרי כל עוד אתם יודעים שניחנתם ביכולות טכניות וברשותכם הזמן והמוטיבציה "לשבת על התחת" , לרכוש ציוד מחשבים ישן לצרכי תרגולים ולמצוא סביבת עבודה שקטה להקמת המעבדה ממש כשם שמדמים סביבה כזו בקורסים השונים בתחום.

ישנם לא מעטים היום אשר מחפשים לעשות הסבה מקצועית לטכנאי מחשבים רק משום שאלו מתעניינים במחשבים - חשוב להבין כי טכנאי מחשבים אינו אומר להיות בעל הסמכה של מהנדס מחשבים או מהנדס רשתות ותחזוקת מחשבים אינה תכנות. ישנה רבים אשר מתבלבלים וחושבים שכל התחומים חופפים בשעה שלמעשה, אין רחוק מזה. עם זאת, אנשים להם נזקף ניסיון עבודה בחברת מחשבים או בחברת הייטק בהחלט יכול להיות יתרון בשל הניסיון הטכני שצברו מטעם תפקידם- גם אם זה אינו זהה לתפקיד הטכנאי.

יכולת חשובה לטכנאי היא היכולת לאתר מידע ברשת ולאלו, לרוב קיימת יכולת זו. לעניין הלימוד העצמי, בהחלט ניתן למצוא ספרים אלקטרוניים ברשת, לשבת וללמוד לבד אלא שהספרים באנגלית כך שבמידה ואתם מתכוונים ללמוד לבד דעו כי אנגלית בסיסית נדרשת והבנה של אנגלית טכנית עדיפה.

בהצלחה!

IITC - המכללה שלכם ללימודי מחשבים, מציעה לימודים לקורסים השונים. לרבות קורס טכנאי מחשבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב